FRAKT
Vi levererar till alla adresser i Sverige från www.lecreuset.se. Om du inte har en adress i Sverige men är intresserad av produkter från Le Creuset, vänligen kontakta vår kundtjänst för mer information. Vi erbjuder inte internationell leverans.
Vi levererar vanligtvis ditt paket 2-6 vardagar efter den dag vi tar emot din beställning. Lördag, söndag och helgdagar räknas inte.
Alla order från www.lecreuset.se hanteras och levereras av UPS. Så snart paketet är klart och har skickats iväg får du ett spårningsnummer per e-post. Med numret kan du följa var ditt paket befinner sig på väg till dig. Vänligen notera att det kan ta upp till 2 timmar från att paketet har skickats iväg tills du kan följa ditt paket online via spårningsnumret.
Alla order från www.lecreuset.se hanteras och levereras av UPS. Så snart paketet är klart och har skickats iväg får du ett spårningsnummer per e-post. Med numret kan du följa var ditt paket befinner sig på väg till dig. Vänligen notera att det kan ta upp till 2 timmar från att paketet har skickats iväg tills du kan följa ditt paket online via spårningsnumret.
Vid beställningar på under 499,00 kr tillkommer en fraktavgift på 49,00 kr oberoende av mängden varor och storleken på ditt paket. Vid beställningar på över 499,00 kr levererar Le Creuset alltid varorna fraktfritt.
I din korg kan du se om du har nått upp till gränsen för gratis leverans.
I din korg kan du se om du har nått upp till gränsen för gratis leverans.
Vi levererar till alla adresser i Sverige från www.lecreuset.se. Om du inte har en adress i Sverige men är intresserad av produkter från Le Creuset, vänligen kontakta vår kundtjänst för mer information om möjligheterna att leverera i Sverige. Vi erbjuder inte internationell leverans.
Om du inte är hemma när varorna levereras ska ny tid avtalas för leverans eller avhämtning. Instruktioner från UPS lämnas i din brevlåda.
Om felet består i att vi har skickat dig ett felaktigt eller bristfälligt paket i förhållande till vad du har beställt på www.lecreuset.se ber vi dig kontakta vår kundtjänst som åtgärdar felet.
Om försändelsen visar sig vara skadad är det en fördel om du tar ett foto av emballaget innan du packar upp den. Det gör det enklare för vår kundtjänst att identifiera och avhjälpa problemet.
Om försändelsen visar sig vara skadad är det en fördel om du tar ett foto av emballaget innan du packar upp den. Det gör det enklare för vår kundtjänst att identifiera och avhjälpa problemet.
RETURER
Du kan som privatperson returnera en vara köpt i en Le Creuset-butik eller på www.lecreuset.se. Du har följande alternativ för returer:
- Du kan returnera varan i vår butik genom att ta med din orderbekräftelse. Butikspersonalen behandlar returen utan kostnad.
- Du kan returnera varan genom att skicka tillbaka den till Le Creuset Signature Boutique, Nybrogatan 7 - 114 34, Stockholm, med ett valfritt fraktbolag. Du ska skriva ut och fylla i denna returformuläret som du bifogar produkten. Då butiken inte har möjlighet att hämta på ett allmänt avhämtningsställe, ska paketet skickas med leverans direkt till butiken. Returer sker på egen bekostnad.
Så snart vi har mottagit och behandlat din retur förs dina pengar tillbaka på det betalkort du använde vid beställningen.
Om du vill byta en vara mot en annan, följ samma procedur som vid retur. Om du inte byter i butik kommer handläggningstiden att vara längre än den tid det tar att få den nya varan skickad. Du kan därför med fördel beställa din nya vara medan du väntar på att få tillbaka pengarna för den andra produkten.
Har du fått en present som du vill returnera? Följ stegen för returer ovan och ange även ditt registrerings- och kontonummer samt namnet på din bank. Ange dessutom ordernummer och/eller namnet på personen du fick presenten av.
Om du har köpt en produkt från Le Creuset hos en extern återförsäljare ombeds du kontakta återförsäljaren direkt för returnering.