FRAKT
Alla order från www.lecreuset.se hanteras och levereras av UPS. Så snart paketet är klart och har skickats iväg får du ett spårningsnummer per e-post. Med numret kan du följa var ditt paket befinner sig på väg till dig. Vänligen notera att det kan ta upp till 2 timmar från att paketet har skickats iväg tills du kan följa ditt paket online via spårningsnumret.
I din korg kan du se om du har nått upp till gränsen för gratis leverans.
Om försändelsen visar sig vara skadad är det en fördel om du tar ett foto av emballaget innan du packar upp den. Det gör det enklare för vår kundtjänst att identifiera och avhjälpa problemet.
Du kan som privatperson returnera en vara köpt i en Le Creuset-butik eller på www.lecreuset.se. Du har följande alternativ för returer:
- Du kan returnera varan till en av våra butiker genom att ta med din orderbekräftelse, som du fått via mail vid köpet. Butikspersonalen behandlar returen kostnadsfritt.
- Du kan skapa ett returärende genom att kontakta vår kundservice. Denna typ av retur bekostar du själv.
- Du kan returnera varan genom att skriva ut och fylla i det här returformuläret som du bifogar varan och skickar till Le Creuset, Nybrogatan 7, 114 34 Stockholm, med valfritt fraktföretag. Paketet ska skickas med utdelning till adressen. Denna typ av retur bekostar du själv.
Så snart vi har mottagit och behandlat din retur förs dina pengar tillbaka på det betalkort du använde vid beställningen.